Blog

 

De lezer aanspreken is altijd een goed idee. Het verhoogt de conversie en het zorgt voor betrokkenheid. De lezer moet nu eenmaal het gevoel hebben dat je over hem schrijft en dat je hem begrijpt. Pas dan krijg je de aandacht van je lezer.

Postorderbedrijven doen er wel degelijk goed aan om een antwoordkaart met een voorgedrukte envelop aan hun brief toe te voegen. Het verkleint de drempel om te reageren en het zorgt er natuurlijk voor dat er meer bestellingen volgen. Als je het echt goed wil doen, moet je natuurlijk wel met een aantal zaken rekening houden. Deze praktijktips helpen...

Een PS of postscriptum kan echt wel een meerwaarde zijn voor een brief of mailing, maar dan moet het wel juist worden ingezet. Nog te vaak is dat niet het geval. Het belangrijkste is dat een PS ook echt een postscriptum is, een naschrift dat geen deel uitmaakt van het schrijven maar wel interessant en relevant is voor de lezer....

Alle goeden dingen bestaan in drieën. Driemaal is scheepsrecht. En bezoek en vis blijven drie dagen fris. Wie internetteksten schrijft, houdt het getal drie maar beter goed in het achterhoofd. Hieronder geven we drie keer aan waarom dat het geval is.

Taal is iets dat we ons hele leven lang gebruiken. We kunnen er dan ook veel mee aanvangen. Lees het woord hamburger en daar verschijnt zo'n krokant broodje met een sappig stuk vlees, recht voor je ogen. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat woorden veel met ons doen. Vertrouwde woorden als "mama", daar zijn onze hersenen gek van....

Advocaten, boekhouders en accountants hebben met elkaar gemeen dat ze vaak te veel schrijftaal in hun teksten verwerken. Advocaten zitten dan ook voortdurend te grasduinen in oude wetten en juridische bronnen waar ze niet kijken op een archaïsch woordje meer of minder, terwijl ze zich laten baseren op de sesquipedale beeldsprakerigheid van hun...