Bol.com-productbeschrijving laten maken door Textifant

Dankzij een goede bol.com-productbeschrijving kan je eenvoudig meer verkopen via bol.com. Niet alleen maak je potentiële klanten warm voor je product, bovendien surft je bol.com-producttekst mee op de autoriteit die bol.com heeft in zoekmachines. Dankzij je bol.com-producttekst word je dus eenvoudiger gevonden in Google (Shopping), waardoor je ook meer verkoopt. Een goede bol.com-productbeschrijving moet logischerwijs aan een aantal voorwaarden voldoen. Door je bol.com-productbeschrijving te laten maken, verkoop je dus meer.

De juiste titel voor je bol.com-producttekst

De titel van een product is voor klanten heel belangrijk en moet meteen de cruciale informatie weergeven. Voor klanten is het nu eenmaal het eerste wat ze zien eenmaal ze op de lijstpagina komen. Een goede titel biedt meteen duidelijkheid en geeft aan wat het product is.

Een titel als "Kingston Technology Datatraveler" geeft bijvoorbeeld geen informatie over wat het product is en hoeveel geheugen de usb-stick bevat. De titel moet dan ook helder zijn en de relevantste productinformatie bevatten. Een goede titel voor je bol.com-producttekst bevat dan ook minstens volgende elementen, te onderscheiden door middel van een koppelteken:

  • Het merk van het product
  • De productnaam
  • De producttype, zo specifiek mogelijk
  • Een onderscheidend kenmerk, bv. de kleur of de capaciteit

Gebruik hierbij geen Engelse woorden, veel bijvoeglijke naamwoorden of meer dan 70 karakters (inclusief spaties).

Bol.com-productbeschrijvingen op maat van de klant

Met meer dan tien miljoen producten op bol.com is het belangrijk dat klanten een goed beeld kunnen vormen van elk artikel. Een goede bol.com-producttekst kan dan ook de reden zijn waarom klanten uiteindelijk voor jouw producten kiezen. Meer zelfs: goede bol.com-productbeschrijvingen zouden voor 10% extra conversie zorgen. En dat betekent dus ook meer verkopen. Daarnaast wijst onderzoek uit dat goede bol.com-productteksten in minder klantvragen en retourzendingen resulteren, waardoor de retourkosten afnemen en je meer tijd krijgt voor wat er echt toe doet.

Houd er wel rekening mee dat je hierbij de regels van bol.com moet respecteren. Zo mag je in de productbeschrijving bijvoorbeeld niet verwijzen naar andere artikelen, garantieregelingen of kortingen. Ook linkjes zijn verboden.

Eisen voor een goede bol.com-productbeschrijving

Een goede productbeschrijving voor bol.com moet dan wel aan een aantal eisen voldoen. De praktijk leert ons dat bol.com-productteksten die aan deze eisen voldoen extra goed scoren:

  • De bol.com-producttekst biedt voldoende informatie op maat van de klant
  • De bol.com-producttekst verleidt de klant tot een aankoop en bevat een call-to-action
  • De productbeschrijving op bol.com beantwoordt de vragen die de klant kan hebben
  • De bol.com-productbeschrijving moet eenvoudig te lezen zijn en goed lopen, op het niveau van de klant
  • De bol.com-producttekst is geschreven in de huisstijl van bol.com en spreekt klanten aan in de je-vorm
  • De productbeschrijving voor bol.com mag geen spelfouten bevatten, want dit kan in een conversieverlies van 50% resulteren
  • De bol.com-productbeschrijving benoemt de voordelen van het product

Bij het schrijven van een productbeschrijving voor bol.com moet je onderzoek verrichten naar je doelgroep en de vragen die zij kunnen hebben. Daarnaast dien je voldoende aandacht te hebben voor grammatica en de structuur van je tekst. Een goede productbeschrijving voor bol.com laat zich nu eenmaal eenvoudig lezen. Ingewikkeld? Geen zorgen. Voor een scherpe prijs kan je je bol.com-productbeschrijving laten maken door Textifant.

Bol.com-productbeschrijving laten maken die goed scoort in Google

Bol.com heeft een hoge autoriteit in Google en dus zijn je producten goed vindbaar, op voorwaarde dat je ze ook aanpast voor Google. Laat de producttitel meerdere keren in de tekst verschijnen en zorg ervoor dat je de juiste keywords opneemt, zonder te overdrijven. Opdat je producttekst voor bol.com goed scoort, dient het dan ook aan deze vereisten te voldoen:

  • De producttitel moet minimaal twee tot drie keer in de productbeschrijving te vinden zijn
  • In de eerste regels neem je het merk, de producttitel en het producttype nogmaals op
  • Gebruik keywords die inspelen op het zoekgedrag, met een geschikte keyword density
  • Zorg voor 100% unieke content

Bol.com-productbeschrijving laten maken

Het maken van een goede bol.com-producttekst is geen eenvoudige opgave. Naast bovenstaande algemene regels zijn er per slot van rekening ook een aantal productspecifieke aandachtspunten die ervoor zorgen dat je product beter verkoopt. Daarom raden wij aan om je bol.com-productbeschrijving te laten maken door een expert.

  • Producten eenvoudiger vindbaar in bol.com
  • Producten eenvoudiger vindbaar in Google
  • Meer conversie, meer verkopen, meer omzet
  • Minder geretourneerde producten, minder klantvragen, minder kosten

Alleen maar voordelen dus. Contacteer Textifant en laat je bol.com-productteksten schrijven.