Webpagina's laten schrijven door Textifant
De basispagina's van je website dienen verschillende doelen. Enerzijds moeten ze bezoekers informeren. Anderzijds moeten ze hen tot actie aanzetten. En ten slotte moeten ze ook goed scoren in Google. Dat maakt webteksten schrijven heel uitdagend. Knippen, plakken, klaar? Zo eenvoudig is het niet. Onze webcontent schrijver legt het een en ander voor je uit.
Webpagina schrijven die goed scoort in Google
Een webpagina schrijven die goed scoort in Google, is meer dan alleen het vinden van de juiste keywords. Google hecht steeds meer belang aan de kwaliteit van teksten en houdt daarbij ook rekening met andere factoren, zoals interne verlinking of de accuraatheid van de info.
In elk geval is het belangrijk om de juiste woorden te gebruiken en ze op de juiste plek te zetten. Toch komt hierbij slechts één SEO-factor aan bod, namelijk on-page SEO. Daarom zal een webcontent schrijver nooit een online marketeer, die op off-page SEO inzet, kunnen vervangen.
- On-page SEO: het goed structureren van de inhoud van de webtekst en de juiste keywords gebruiken
- Off-page SEO: combinatie van linkbuilding en sociale media
On-page SEO door Textifant
Opdat de on-page SEO snor zit, zal de webcontent schrijver er altijd voor zorgen dat je webpagina aan twee vereisten voldoet.
In de eerste plaats voert de webcontent schrijver een keyword research uit. Op basis van dit onderzoek selecteert de webcontent schrijver een aantal interessante keywords waar potentieel ligt, dit omdat er enerzijds weinig concurrentie is en omdat er anderzijds toch een voldoende groot zoekvolume bestaat.
Vervolgens zal de webcontent schrijver de geselecteerde keywords op de juiste plaats in de tekst verwerken. Hij houdt hierbij rekening met de keyword density en verwerkt de keywords op een natuurlijke manier, onder andere door ook synoniemen en verbindingswoorden te gebruiken.
Tekstschrijver voor een website die goed leest
Een slecht uitgevoerde on-page SEO maakt teksten niet goed leesbaar. Een aangename en leesbare tekst is natuurlijk geschreven, laat zich eenvoudig scannen en kent een laag bouncepercentage. Kortom: met een slecht leesbare tekst ben je helemaal niks.
Men zegt wel eens dat een goede webcontent schrijver in de eerste plaats voor mensen schrijft en dan pas voor zoekmachines. In de praktijk is het veeleer een evenwichtsoefening. Bij elk woord wordt er een afweging gemaakt. En geloof ons vrij: eenvoudig is het zeker niet!
Webteksten schrijven die aanzetten tot actie
Niet alleen landingspagina's moeten aanzetten tot actie. Je volledige website heeft uiteindelijk één belangrijk doel: het bouncepercentage zo laag mogelijk houden en websitebezoekers sturen in de richting van een specifiek doel, zoals het aanvragen van een offerte. Kenmerkend voor websitebezoekers is dat zij zo'n sturing broodnodig hebben.
Call-to-actions die hen aanmoedigen om een bepaalde actie te ondernemen of een andere webpagina te bezoeken, helpen dat doel te dienen. Toch zal lang niet elke CtA eenzelfde effect hebben. Een grotere knop, een andere plek of een andere actie: het betekent wel vaker een wereld van verschil.
Laat je webteksten schrijven door onze webcontent schrijver
Het mag duidelijk zijn dat goede webteksten schrijven helemaal niet zo eenvoudig is als het lijkt. Zeker niet als je het maximale uit je dure website wilt halen. Laat je webpagina's daarom schrijven door onze ervaren webcontent schrijver.